14 Temmuz 2013 Pazar

Bozcaada Yazım

Tatil dönüşü yazılarıma hemen dönerim diye düşündüm. Ama geldiğim günden beri aşırı bir yorgunluk ve tembellik var üzerimde. Kendimi daha yeni toplayabildim. Hiç tatil yapmamış bir moddayım. İlk defa bu tatilden hiçbişey anlamadım diyebilirim. Neyse yazmaya başladığıma göre biraz Bozcaadayı ve yaptıklarımı anlatayım. Adaya ikinci gidişim  ve iyiki de seçimimi burdan yana kullanmışım. Bozcaada genellikle sakinliği seven, Bodrum ve Çeşme keşmekeşinden kaçanların yeri bence. Burası tabir caizse eğlence değil dinlence tatili isteyenlerin mekanı. Bozcaadaya daha önce gitmeyenlere yardımcı olsun diye kısaca neler yapabileceğinizi yazıcam.
 
 
  • Çiçek Pastanesinden mis gibi bademli damla sakızlı kurabiye alınır. Bu arada geçen sefer farketmemişim ama bu pastanenin supanglesi müthiş. Tatlı severler denesin derim.
 
  • Çamlıbağ Şarapçılıkta şarap tadılıp özel üretim şaraplardan İstanbula şarap getirilir.




 
  • Gelincik şerbeti içilir.Gelincik reçelinin tadına bakılır. Ben İstanbul'a da getirdim. Gelincik şerbetini su ve soda ile karıştırarak tüketebilirsiniz. İçip satın da alabileceğiniz dükkanın adı 'Ada'




 
  • Birbirinden lezzetli el yapımı reçeller yenilir ve alınır. (Domates, incir vs...)Domates reçeli orda çok meşhur ama ben tadına bile bakmadım. Çünkü bana göre domatesten reçel olmaz. Ama farklı tadlar sevenler denesin derim.

  • Yol üzerinde gördüğüm minik dükkan Mastik'te Yunanistan'dan gelen reçelleri bulabilirsiniz. Ben ceviz, incir, damla sakızı ve antep fıstığı reçeli aldım. Özellikle antep fıstığı reçelini öneririm. İstanbul'da bulamazsınız. Ben bulamamıştım. Damla sakızına bayılan biri olarak damla sakızı reçelini de almadan edemem. Her Çeşme tatili dönüşümde de mutlaka alırım. 




 
  • Rüzgar güllerinin olduğu Polente'de güneşin batışı bir başka güzel. Yanınıza şarap alıp akşam güneş batışında keyif yapabilirsiniz.



  •  
 
  • Aki'de damla sakızlı muhallebi ve dondurma yiyebilirsiniz. Ama ben hala Çeşmede yediğim damla sakızlı muhallebinin üzerine tanımam o ayrı.




  • Limandaki restaurantlarda  yada adanın ara sokaklarındaki meyhanelerde rakı-balık keyfi yapabilirsiniz. Mutlaka deniz levreği yiyin derim inanılmaz lezzetli. İstanbul'daki levreklerle alakası yok. Ben balık tercihini her daim çupradan yana kullanan ben bizim ekibe uyup levrek yedim ama itiraf etmeliyim ki müthişti. İyiki de uymuşum:) Koreli ve Simyon Meyhane'yi tavsiye ederim. Fiyatlar ne çok ucuz ne de çok pahalı diyebilirim.


 
  • Çınaraltı kahvesinde damla sakızlı kahve yanında bademli likör içebilirsiniz. 





 
  • Ayazma plajında beach mantığından uzak kum ve deniz keyfi yapabilirsiniz. Kum olmasın diyenlerde Pelagos beach yada Ataol beachten yana kullanabilirler tercihlerini.
 
  • Çarşı içindeki minik dükkanları gezebilirsiniz. Kendinize yada sevdiklerinize ufak hediyelik eşyalar alabilirsiniz. Meydandaki el tezgahlarından da takı, dekoratif ürünler, el yapımı reçeller, zeytin, zeytinyağı, kekik, adaçayı gibi yöresel ürünler almanız mümkün. Bunlar benim aldıklarım.
Kelebek ve kuş figürlü duvar süsüm
Örgü melek figürüm. (Her çeşit melek mevcut odamda.)
Bozcaada temalı taş bardak altlığım.





*Konaklama içinde Kaikias, Sevalin Bağ Evi ve Pelagos Otel'e bakın derim. Biz kalacak yer konusunda bu sefer ne yazık ki çok şanslı değildik. Bir dahaki gidişimde üç alternatiften birinde mutlaka kalıcam.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder